måndag 3 januari 2011

Happy new year, happy new year

Klockan är halv tolv och det är dags för raketerna. Efter instruktioner leder jag vägen till parkeringen vid badplatsen. Fel, den översnöade parkeringsplatsen. Vilket resulterar i hårda brottningsmatcher, snöbergsbestigning och herren på täppan. Skjuter fyrverkerier, kramar, kysser, håller händer, tar gruppbilder, pussbilder, älskar alla omkring mig. ÅH ord finns inte för hur perfekt den halvtimman var. Vi inser att tolvslaget är om fem minuter och halvspringer halvengagerat tillbaka till huset. Jag vet någonstans att vi inte kommer hinna så jag håller min iskalla telefon i mina iskalla fingrar för att hela tiden veta när gammalt blir nytt. Tjugotre femtioåtta.. Jag minns inte när vi tog varandras händer.. Tjugotre femtionio.. Vinglar lite i mina stövlar, varannan blick är på klockan.. Tolv. Stannar. Minns inte vad jag säger för att stoppa även dig men snart kysser vi varandra och jag vet att det är något som aldrig kommer att bli gammalt. Vi står kvar mitt på vägen, över oss fyrverkerier från olika hushåll, tills de sista kommit ikapp oss. Tillsammans går vi sedan tillbaka till huset där en av mina bästa nätter någonsin kommer fortsätta. Och jag kan inte sluta le.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar