onsdag 22 december 2010

After Glow

Nu ska jag inte anstränga mig mer i år. Inga mer påtvingade tidiga morgnar med tårfyllda farväl till dubbla täcken och tre kuddar innan kroppstemperaturen stadigt stadigt sjunker till icke-existens i väntan på en buss som aldrig verkar komma. Inga fler ångestkvällar som blir till natt som blir till morgon i hålögt stadium framför en blek datorskärm fylld med ord man inte längre minns om de handlar om passé composé eller i-land kontra u-land. Inga fler skolluncher med inkompetenta kockar och potatis-med-potatis rätter som tvingar en att halka in på närmsta mataffär och köpa en tiokronors risifrutti för pengar man egentligen inte har. Nu är den mesta ansträngningen jag täcker göra att strosa runt i göteborg, slänga ner nära och kära i diverse snödrivor och dansa mig geléaktig på fest.

1 kommentar:

  1. Potatis med potatis <3 Håller med dig till hundra procent, men måste ändå påpeka att trots alla dessa utmaningar med idiotiska skoluppgifter, styltbrallig skolmat och äckligt tidiga morgonar så har 2010 varit det bästa året i hela mitt liv, utan tvekan. Tack för att jag har fått dela det med dig, och tack för att du gjorde det till det bästa året!

    SvaraRadera