onsdag 1 december 2010

I am a slave to my early grave

Jag vill tro att alla har någon fobi. Själv tycker jag det kan vara rätt kul, spännande och knäppt att höra om andras fobier, bara jag inte själv delar dem vill säga. Förstås. Jag har tre stycken. Den ena är nog den mest självklara och uppenbara, spindlar. Uäh, det kryper i fötterna på mig bara av att bokstavera det. Den andra är mejeriprodukter som passerat sitt bäst före-datum. Om så ens med bara en enda dag. Väldigt fånigt och slösaktigt av mig, men jag klarar det bara inte. Kan ha något att göra med att när jag för massa år sen drack ett glas mjölk och möttes av sura klumpar. Den tredje är när jag sitter vid datorn och dricker nåt varmt, oftast kaffe. Det enda jag kan tänka på, förutom förundran över hur något så brunt kan vara så gudomligt, är att jag ska snubbla till med handen och spilla. Rakt över datorn. Detta hindrar mig dock inte för att fortsätta dricka kaffe (eller andra varma drycker) över datorn, konstigt nog. Jag är nog alldeles för beroende. Eller så älskar jag det så mycket att jag finner risken värt det. Antagligen både och. Ack den dag då lunchens kaffekopp inte kommer kosta mig de vanliga femton kronorna, utan flera tusen. Det här med kaffe kan vara dyrt.


Men värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar